פריט : 16

תשובת הגאון בעל 'דעת סופר' בעניין שיעור כזית לפסח (6 עמ') פרשבורג תרפ"ב [1922]

תשובה ארוכה בכתב ידו ובחתימתו של הגאון רבי עקיבא סופר, אב"ד ור"מ פרשבורג, בעניין הנ"ל.
בתשובתו מזכיר ה'דעת סופר' כמה פעמים את זקנו החת"ם סופר, ועל אחד מתירוצי החת"ם סופר אף כותב "ודברי פי חכם חן".
בתוך פלפולו מיישב את דברי הירושלמי על פי דעת הב"ח הידועה, שאין איסור 'חדש' נוהג בחו"ל בשל גוי.
בשני העמודים האחרונים יישוב דברי הרמב"ם בהלכות תמידין ומוספין בדיני הקרבת העומר.

הגאון רבי עקיבא סופר אב"ד פרשבורג, בעל 'דעת סופר' (תרל"ח-תש"כ), המשיך את שושלת אבותיו החת"ם סופר, ה'כתב סופר' וה'שבט סופר' ברבנות העיר פרשבורג ובראשות הישיבה. עוד בבחרותו החל להרצות שיעורים בישיבה ומשנת תרס"ז מילא מקום אביו ברבנות פרשבורג. בשנת ת"ש עלה לירושלים והקים את הישיבה מחדש. מחיבוריו: שו"ת 'דעת סופר' על ד' חלקי שו"ע ו'דעת סופר' על התורה ומועדים.

פרשבורג ל"ג בעומר תרפ"ב [1922]. 3 דפים כתובים משני צידי הדף (6 עמודים) על נייר מכתבים רשמי. גודל: 1422 ס"מ. מצב טוב.

מחיר פתיחה: $2,000
|
הערכה: $4,000 - $6,000

תשובת הגאון בעל 'דעת סופר' בעניין שיעור כזית לפסח (6 עמ') פרשבורג תרפ"ב [1922]

תשובה ארוכה בכתב ידו ובחתימתו של הגאון רבי עקיבא סופר, אב"ד ור"מ פרשבורג, בעניין הנ"ל.
בתשובתו מזכיר ה'דעת סופר' כמה פעמים את זקנו החת"ם סופר, ועל אחד מתירוצי החת"ם סופר אף כותב "ודברי פי חכם חן".
בתוך פלפולו מיישב את דברי הירושלמי על פי דעת הב"ח הידועה, שאין איסור 'חדש' נוהג בחו"ל בשל גוי.
בשני העמודים האחרונים יישוב דברי הרמב"ם בהלכות תמידין ומוספין בדיני הקרבת העומר.

הגאון רבי עקיבא סופר אב"ד פרשבורג, בעל 'דעת סופר' (תרל"ח-תש"כ), המשיך את שושלת אבותיו החת"ם סופר, ה'כתב סופר' וה'שבט סופר' ברבנות העיר פרשבורג ובראשות הישיבה. עוד בבחרותו החל להרצות שיעורים בישיבה ומשנת תרס"ז מילא מקום אביו ברבנות פרשבורג. בשנת ת"ש עלה לירושלים והקים את הישיבה מחדש. מחיבוריו: שו"ת 'דעת סופר' על ד' חלקי שו"ע ו'דעת סופר' על התורה ומועדים.

פרשבורג ל"ג בעומר תרפ"ב [1922]. 3 דפים כתובים משני צידי הדף (6 עמודים) על נייר מכתבים רשמי. גודל: 1422 ס"מ. מצב טוב.
נדפס בשו"ת 'דעת סופר' או"ח סי' פב.

………………………………………….. ……………………………..
אכילת כזית מצומצם בליל הסדר
קבוצת תשובות מגדולי הונגריה
שאלה מעניינת עורר תלמיד חכם מופלג מהונגריה, רבי עקיבא קליין מנייטרא, מתלמידי ה׳כתב סופר׳:
כזית מצה שחייבים לאכול בליל פסח, הכוונה היא ל׳כזית׳ מהקמח בלבד, ללא המים המעורבים בו, או כולל המים?
ונפקא מינה – האם אפשר לאכול כזית מצה מצומצם. וכן נפקא מינא אם מי שיאכל כזית חמץ מצומצם, אם יעבור על איסור אכילת חמץ בפסח.
שאלה זו הונחה לפתחם של גדולי הונגריה: המהרש"ג, בעל ׳פני מבין׳ וה׳דעת סופר׳.
לפניך תשובותיהם, שבהן פלפלו בשאלה זו, ודעתם המכרעת להלכה ולמעשה.
……………………………………….. ………………………………..


• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
יש לך שאלות על פריט זה?
אנחנו זמינים לענות גם
בווצאפ
>>>

×